Regulamin
Regulamin 15. edycji projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”
↓ Poniżej prezentujemy aktualną wersję regulaminu. Wykaz zmian znajduje się na dole strony. Ostatnia zmiana: 22.10.2024 r.
I. Organizator projektu
- Organizatorem Projektu jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska (dalej jako „Organizator”).
- Opiekę nad projektem sprawuje Koordynator (dalej jako „Koordynator”) wyznaczony przez Organizatora.
- Biuro organizacyjne projektu znajduje się w siedzibie Fundacji Banku Ochrony Środowiska:
ul. Żelazna 32
00-832 Warszawa
tel. 507 006 579
e-mail: zdrowojem@fundacjabos.pl
strona Projektu: zdrowojem.fundacjabos.pl - Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-14:00.
- Organizator dba o poszanowanie praw dzieci, ochronę ich dóbr osobistych, w tym wizerunku oraz ochronę danych osobowych, w szczególności ustanawiając wysokie standardy w tym zakresie w ramach realizowanych projektów i konkursów skierowanych do dzieci. Zasady ochrony dzieci oraz szczegółowe informacje na temat sposobów zgłaszania wszelkich przejawów krzywdzenia dzieci znajdują się w naszej Polityce Ochrony Dzieci, dostępnej w wersji dla dzieci pod adresem https://fundacjabos.pl/dokumenty/ pod hasłem „Polityka Ochrony Dzieci”. Pełną treść Polityki Ochrony Dzieci udostępniamy na życzenie.
II. Patroni i sponsorzy
- Patronat honorowy nad Projektem objął Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy.
- Sponsorem Projektu jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska z darowizn przekazanych przez Bank Ochrony Środowiska i Dom Maklerski BOŚ.
III. Przedmiot i główny cel projektu
- Projekt „Zdrowo jem, więcej wiem” jest częścią prozdrowotnego programu edukacyjnego „Aktywnie po zdrowie” prowadzonego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska.
- Projekt składa się z dwóch etapów: jesiennego i wiosennego.
- Zespoły, złożone z nauczyciela i uczniów, mogą dowolnie wybierać etapy, w których wezmą udział.
- Celem projektu jest podniesienie wiedzy na temat zależności pomiędzy sposobem odżywiania a stanem zdrowia.
IV. Adresaci projektu
- Projekt jest skierowany do uczniów zerówek (przedszkolnych i szkolnych) i klas I-III szkół podstawowych oraz ich nauczycieli i rodziców.
V. Terminarz
- Projekt trwa od października 2024 roku do czerwca 2025 roku.
- Poszczególne etapy są realizowane w następujących terminach:
- Etap I – jesienny – od października 2024 do lutego 2025 roku;
- Etap II – wiosenny – od marca do czerwca 2025 roku.
- Szczegółowy terminarz, w tym terminy rejestracji i przesyłania raportów, znajdują się na stronie Projektu w zakładce TERMINARZ.
VI. Rejestracja zespołów
- W Projekcie biorą udział Zespoły złożone z nauczyciela i uczniów zerówek (przedszkolnych i szkolnych) i klas I-III szkół podstawowych.
- Zespół powinien składać się z jednej klasy/grupy i jej nauczyciela.
- W przypadku grup świetlicowych czy klas/grup z małą liczbą uczniów dopuszcza się Zespół złożony z uczniów różnych klas pod warunkiem zgłoszenia go do kategorii wiekowo odpowiadającej najstarszemu uczniowi w zespole. W przypadku Zespołów ze szkół specjalnych kategoria jest ustalana w bezpośrednim kontakcie z Organizatorem.
- Zespół może składać się maksymalnie z 40 uczniów.
- Jedną szkołę/przedszkole może reprezentować dowolna liczba Zespołów.
- Projekt jest prowadzony w dwóch kategoriach wiekowych:
- Zerówki i klasy I,
- Klasy II-III.
- Do danej kategorii może zgłosić się Zespół złożony z uczniów odpowiadających jej wiekowo lub młodszych, a także Zespół złożony z uczniów szkół specjalnych niezależnie od ich wieku.
- Warunkiem uczestnictwa Zespołu w Projekcie jest wypełnienie formularza rejestracyjnego na stronie projektu.
- Rejestracji powinien dokonać nauczyciel (dalej jako „Opiekun”), który będzie następnie realizował zadania z Zespołem.
- Zgłaszając zespół Opiekun Zespołu oświadcza, że Dyrektor Szkoły/Przedszkola wyraża zgodę na przeprowadzenie Projektu zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- Podczas rejestracji tworzony jest Panel Opiekuna, za pomocą którego Opiekun tworzy
i przesyła raporty z realizacji zadań. W formularzu rejestracyjnym ani w Panelu Opiekuna nie podaje się danych osobowych uczniów, a jedynie liczbę członków zgłoszonego w Konkursie Zespołu. - Rejestracja Zespołu kończy się przesłaniem automatycznej wiadomości na adres e-mail opiekuna, co jednocześnie jest potwierdzeniem udanej rejestracji.
- Projekt składa się z dwóch etapów: jesiennego i wiosennego.
- Opiekun rejestruje Zespół do Projektu raz niezależnie od liczby etapów, w których weźmie udział.
- Zespół może wziąć udział w dowolnej liczbie etapów.
- Rejestracja Zespołów trwa do:
- 29 listopada 2024 roku dla Zespołów, które rozpoczynają udział w Projekcie od etapu jesiennego,
- 3 marca 2025 roku dla Zespołów, które rozpoczynają udział w Projekcie od etapu wiosennego.
VII. Realizacja zadań i raporty
- W każdym etapie jest do realizowania 5 zadań, w tym: 2 lekcje, konkurs, promocja danego tematu w szkole i spotkanie z rodzicami.
- Plan zadań oraz materiały niezbędne do realizacji zadań znajdują się na stronie Projektu
w zakładkach PLAN ZADAŃ oraz MATERIAŁY. - Terminy realizacji zadań i przesyłania raportów są podane w Terminarzu dostępnym na stronie Projektu w zakładce TERMINARZ.
- Z realizacji zadań w danym etapie należy przesłać 1 raport, na który składa się opis realizacji i dokumentacja zdjęciowa z 5 zadań.
- Raport może zostać oceniony maksymalnie na 440 punktów, przy czym:
- lekcja nr 1 maksymalnie na 100 punktów,
- lekcja nr 2 maksymalnie na 100 punktów,
- konkurs maksymalnie na 80 punktów,
- forum zdrowia dla rodziców maksymalnie na 80 punktów,
- promocja zdobytej wiedzy i podjętych działań maksymalnie na 80 punktów.
- Raport należy stworzyć i przesłać za pomocą Panelu Opiekuna. Raporty przesłane w innej formie nie będą oceniane przez sędziów.
- Opiekun tworzy raport zgodnie z wytycznymi, które znajdują się na stronie Projektu
w zakładce PLAN ZADAŃ. - Zdjęcia, dokumentujące realizacje zadań, dodane do raportów, nie muszą zawierać wizerunków osób. W przypadku gdy będą je zawierały, należy przesłać do Organizatora zgody tych osób na wykorzystanie wizerunku (załącznik nr 1 do Regulaminu).
- Uczestnicy mogą, wedle swojego wyboru, zamazać lub w inny sposób ukryć wizerunki osób ujawnione na zdjęciach dokumentujących realizację zadań, co nie wpłynie w żaden sposób na ocenę przesłanego raportu.
- Organizator może wykorzystywać zdjęcia dokumentujące prace zespołów i nie stanowiące utworów, w celu promocji Projektu w swoich kanałach komunikacji na stronach internetowych i profilach w mediach społecznościowych oraz w zgłoszeniach Projektu do konkursów lub plebiscytów.
- Spóźnione raporty można przesyłać przez 7 dni po terminie, jednak za każdy dzień spóźnienia naliczane są 4 punkty karne. Po tym czasie możliwość przesyłania raportów zostanie zablokowana.
- Nadesłane raporty i zawarte w nich prace staną się własnością Organizatora. Autorzy prac zobowiązują się do przeniesienia praw autorskich na Organizatora. Organizator będzie mógł w sposób nieograniczony, nie naruszający praw autorskich, wykorzystywać prace wraz z ich publicznym odtwarzaniem i publikowaniem na dowolnych nośnikach.
- Oceny raportów dokonuje Zespół Sędziowski wyznaczony przez Organizatora.
- Każda kategoria i każdy etap Projektu są oddzielnie oceniane i nagradzane.
- Zespół Sędziowski, jeśli uzna za zasadne może przyznać maksymalnie do 20 punktów dodatkowych za działania, które nie zostały przewidziane w scenariuszach do realizowanych zadań.
- Ostateczną liczbę przyznanych punktów dodatkowych stanowi średnia arytmetyczna
z punktów dodatkowych przyznanych przez Zespół Sędziowski. - Oceną końcową raportu jest średnia arytmetyczna z ocen Zespołu Sędziowskiego, powiększona o ostateczną liczbę punktów dodatkowych, a następnie pomniejszona
o naliczone punkty karne. - Oceną etapu jest ocena końcowa raportu.
- Oceny poszczególnych raportów są dostępne w Panelu Opiekuna.
- Klasyfikacja Grand Prix jest tworzona na podstawie sumy ocen z poszczególnych etapów.
- Wyniki poszczególnych etapów oraz klasyfikacji Grand Prix będą publikowane na stronie Projektu w zakładce WYNIKI.
- Decyzje Zespołu Sędziowskiego są ostateczne i nie można się od nich odwołać.
VIII. Nagrody i wyróżnienia
- Pula nagród w Projekcie wynosi 35 000 zł.
- Zespoły, które wezmą udział we wszystkich etapach dodatkowo zostaną uwzględnione
w klasyfikacji Grand Prix, która również jest nagradzana. - Nagrody główne w postaci nagród rzeczowych są przyznawane pięciu Zespołom
z najwyższą punktacją za dany etap oraz Grand Prix, w każdej kategorii. - Wyróżnienia w postaci nagród rzeczowych są przyznawane pięciu Zespołom z miejsc 6-10 w klasyfikacji Grand Prix, w każdej kategorii.
- O sposobie przekazania nagród Organizator poinformuje Opiekunów nagrodzonych
i wyróżnionych Zespołów drogą mailową. - Laureaci nagród głównych oraz Wyróżnieni nie mogą przenieść prawa do otrzymania nagrody na osoby trzecie.
- Nagrody główne oraz wyróżnienia w Projekcie nie można zamienić na inną nagrodę, ani na ekwiwalent pieniężny. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady nagrody ani nie udziela gwarancji jej jakości. Wszelkie reklamacje dotyczące nagrody należy zgłaszać do jej producenta lub sprzedawcy.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność odbioru nagrody z przyczyn leżących po stronie Uczestnika Konkursu.
- Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany kwoty ogólnej nagród i sposobu jej rozdzielenia.
IX. Postanowienia ogólne
- Udział w Projekcie jest bezpłatny.
- Organizator nie ponosi kosztów związanych z uczestnictwem w Projekcie.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za materiały, które nie dotarły do niego
z przyczyn od niego niezależnych. - Dane osobowe uczestników są przetwarzane zgodnie z Klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych, która określa rodzaj danych oraz zakres ich przetwarzania (załącznik nr 2 do Regulaminu).
- Organizator będzie uprawniony do zamieszczenia na swojej stronie internetowej danych zwycięskich Zespołów (tj. nazwa zespołu, nazwa szkoły, imię i nazwisko opiekuna zespołu zespołu).
- Podanie nieprawdziwych lub niekompletnych danych (zgodnie z polami do wypełnienia znajdującymi się w formularzu) będzie stanowić przyczynę wykluczenia zespołu z Projektu.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez Zespół.
- Zespoły, które naruszą Regulamin Projektu, jak również obowiązujące w Polsce przepisy prawa powszechnego oraz ogólnie przyjęte normy społeczne i obyczajowe, zostaną wykluczone z Projektu.
- Organizator nie odpowiada za jakąkolwiek szkodę majątkową lub niemajątkową poniesioną przez uczestników w wyniku ich udziału w Konkursie lub w wyniku przyznania lub nieprzyznania im nagrody.
- Organizator zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu w trakcie trwania Projektu.
W przypadku wprowadzenia zmiany Organizator zobowiązuje się do poinformowania
o tym Uczestników poprzez ogłoszenie na stronie internetowej Konkursu.
Załączniki
Zmiany w regulaminie
- W związku z przedłużeniem terminu rejestracji do etapu jesiennego z 15 listopada na 29 listopada zmianie ulega punkt VI.16 podpunkt pierwszy (zmiana z 22.10.2024).