Nowy uczestnik Zarejestruj zespół Mam już konto Zaloguj się

Regulamin

Regulamin 15. edycji projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”

↓ Poniżej prezentujemy aktualną wersję regulaminu. Wykaz zmian znajduje się na dole strony. Ostatnia zmiana: 22.10.2024 r.

I. Organizator projektu

  1. Organizatorem Projektu jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska (dalej jako „Organizator”).
  2. Opiekę nad projektem sprawuje Koordynator (dalej jako „Koordynator”) wyznaczony przez Organizatora.
  3. Biuro organizacyjne projektu znajduje się w siedzibie Fundacji Banku Ochrony Środowiska:
    ul. Żelazna 32
    00-832 Warszawa
    tel. 507 006 579
    e-mail: zdrowojem@fundacjabos.pl
    strona Projektu: zdrowojem.fundacjabos.pl
  4. Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-14:00.
  5. Organizator dba o poszanowanie praw dzieci, ochronę ich dóbr osobistych, w tym wizerunku oraz ochronę danych osobowych, w szczególności ustanawiając wysokie standardy w tym zakresie w ramach realizowanych projektów i konkursów skierowanych do dzieci. Zasady ochrony dzieci oraz szczegółowe informacje na temat sposobów zgłaszania wszelkich przejawów krzywdzenia dzieci znajdują się w naszej Polityce Ochrony Dzieci, dostępnej w wersji dla dzieci pod adresem https://fundacjabos.pl/dokumenty/ pod hasłem „Polityka Ochrony Dzieci”. Pełną treść Polityki Ochrony Dzieci udostępniamy na życzenie.

II. Patroni i sponsorzy

  1. Patronat honorowy nad Projektem objął Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy.
  2. Sponsorem Projektu jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska z darowizn przekazanych przez Bank Ochrony Środowiska i Dom Maklerski BOŚ.

III. Przedmiot i główny cel projektu

  1. Projekt „Zdrowo jem, więcej wiem” jest częścią prozdrowotnego programu edukacyjnego „Aktywnie po zdrowie” prowadzonego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska.
  2. Projekt składa się z dwóch etapów: jesiennego i wiosennego.
  3. Zespoły, złożone z nauczyciela i uczniów, mogą dowolnie wybierać etapy, w których wezmą udział.
  4. Celem projektu jest podniesienie wiedzy na temat zależności pomiędzy sposobem odżywiania a stanem zdrowia.

IV. Adresaci projektu

  1. Projekt jest skierowany do uczniów zerówek (przedszkolnych i szkolnych) i klas I-III szkół podstawowych oraz ich nauczycieli i rodziców.

V. Terminarz

  1. Projekt trwa od października 2024 roku do czerwca 2025 roku.
  2. Poszczególne etapy są realizowane w następujących terminach:
    • Etap I – jesienny – od października 2024 do lutego 2025 roku;
    • Etap II – wiosenny – od marca do czerwca 2025 roku.
  3. Szczegółowy terminarz, w tym terminy rejestracji i przesyłania raportów, znajdują się na stronie Projektu w zakładce TERMINARZ.

VI. Rejestracja zespołów

  1. W Projekcie biorą udział Zespoły złożone z nauczyciela i uczniów zerówek (przedszkolnych i szkolnych) i klas I-III szkół podstawowych.
  2. Zespół powinien składać się z jednej klasy/grupy i jej nauczyciela.
  3. W przypadku grup świetlicowych czy klas/grup z małą liczbą uczniów dopuszcza się Zespół złożony z uczniów różnych klas pod warunkiem zgłoszenia go do kategorii wiekowo odpowiadającej najstarszemu uczniowi w zespole. W przypadku Zespołów ze szkół specjalnych kategoria jest ustalana w bezpośrednim kontakcie z Organizatorem.
  4. Zespół może składać się maksymalnie z 40 uczniów.
  5. Jedną szkołę/przedszkole może reprezentować dowolna liczba Zespołów.
  6. Projekt jest prowadzony w dwóch kategoriach wiekowych:
    • Zerówki i klasy I,
    • Klasy II-III.
  7. Do danej kategorii może zgłosić się Zespół złożony z uczniów odpowiadających jej wiekowo lub młodszych, a także Zespół złożony z uczniów szkół specjalnych niezależnie od ich wieku.
  8. Warunkiem uczestnictwa Zespołu w Projekcie jest wypełnienie formularza rejestracyjnego na stronie projektu.
  9. Rejestracji powinien dokonać nauczyciel (dalej jako „Opiekun”), który będzie następnie realizował zadania z Zespołem.
  10. Zgłaszając zespół Opiekun Zespołu oświadcza, że Dyrektor Szkoły/Przedszkola wyraża zgodę na przeprowadzenie Projektu zgodnie z niniejszym Regulaminem.
  11. Podczas rejestracji tworzony jest Panel Opiekuna, za pomocą którego Opiekun tworzy
    i przesyła raporty z realizacji zadań. W formularzu rejestracyjnym ani w Panelu Opiekuna nie podaje się danych osobowych uczniów, a jedynie liczbę członków zgłoszonego w Konkursie Zespołu.
  12. Rejestracja Zespołu kończy się przesłaniem automatycznej wiadomości na adres e-mail opiekuna, co jednocześnie jest potwierdzeniem udanej rejestracji.
  13. Projekt składa się z dwóch etapów: jesiennego i wiosennego.
  14. Opiekun rejestruje Zespół do Projektu raz niezależnie od liczby etapów, w których weźmie udział.
  15. Zespół może wziąć udział w dowolnej liczbie etapów.
  16. Rejestracja Zespołów trwa do:
    • 29 listopada 2024 roku dla Zespołów, które rozpoczynają udział w Projekcie od etapu jesiennego,
    • 3 marca 2025 roku dla Zespołów, które rozpoczynają udział w Projekcie od etapu wiosennego.

VII. Realizacja zadań i raporty

  1. W każdym etapie jest do realizowania 5 zadań, w tym: 2 lekcje, konkurs, promocja danego tematu w szkole i spotkanie z rodzicami.
  2. Plan zadań oraz materiały niezbędne do realizacji zadań znajdują się na stronie Projektu
    w zakładkach PLAN ZADAŃ oraz MATERIAŁY.
  3. Terminy realizacji zadań i przesyłania raportów są podane w Terminarzu dostępnym na stronie Projektu w zakładce TERMINARZ.
  4. Z realizacji zadań w danym etapie należy przesłać 1 raport, na który składa się opis realizacji i dokumentacja zdjęciowa z 5 zadań.
  5. Raport może zostać oceniony maksymalnie na 440 punktów, przy czym:
    • lekcja nr 1 maksymalnie na 100 punktów,
    • lekcja nr 2 maksymalnie na 100 punktów,
    • konkurs maksymalnie na 80 punktów,
    • forum zdrowia dla rodziców maksymalnie na 80 punktów,
    • promocja zdobytej wiedzy i podjętych działań maksymalnie na 80 punktów.
  6. Raport należy stworzyć i przesłać za pomocą Panelu Opiekuna. Raporty przesłane w innej formie nie będą oceniane przez sędziów.
  7. Opiekun tworzy raport zgodnie z wytycznymi, które znajdują się na stronie Projektu
    w zakładce PLAN ZADAŃ.
  8. Zdjęcia, dokumentujące realizacje zadań, dodane do raportów, nie muszą zawierać wizerunków osób. W przypadku gdy będą je zawierały, należy przesłać do Organizatora zgody tych osób na wykorzystanie wizerunku (załącznik nr 1 do Regulaminu).
  9. Uczestnicy mogą, wedle swojego wyboru, zamazać lub w inny sposób ukryć wizerunki osób ujawnione na zdjęciach dokumentujących realizację zadań, co nie wpłynie w żaden sposób na ocenę przesłanego raportu.
  10. Organizator może wykorzystywać zdjęcia dokumentujące prace zespołów i nie stanowiące utworów, w celu promocji Projektu w swoich kanałach komunikacji na stronach internetowych i profilach w mediach społecznościowych oraz w zgłoszeniach Projektu do konkursów lub plebiscytów.
  11. Spóźnione raporty można przesyłać przez 7 dni po terminie, jednak za każdy dzień spóźnienia naliczane są 4 punkty karne. Po tym czasie możliwość przesyłania raportów zostanie zablokowana.
  12. Nadesłane raporty i zawarte w nich prace staną się własnością Organizatora. Autorzy prac zobowiązują się do przeniesienia praw autorskich na Organizatora. Organizator będzie mógł w sposób nieograniczony, nie naruszający praw autorskich, wykorzystywać prace wraz z ich publicznym odtwarzaniem i publikowaniem na dowolnych nośnikach.
  13. Oceny raportów dokonuje Zespół Sędziowski wyznaczony przez Organizatora.
  14. Każda kategoria i każdy etap Projektu są oddzielnie oceniane i nagradzane.
  15. Zespół Sędziowski, jeśli uzna za zasadne może przyznać maksymalnie do 20 punktów dodatkowych za działania, które nie zostały przewidziane w scenariuszach do realizowanych zadań.
  16. Ostateczną liczbę przyznanych punktów dodatkowych stanowi średnia arytmetyczna
    z punktów dodatkowych przyznanych przez Zespół Sędziowski.
  17. Oceną końcową raportu jest średnia arytmetyczna z ocen Zespołu Sędziowskiego, powiększona o ostateczną liczbę punktów dodatkowych, a następnie pomniejszona
    o naliczone punkty karne.
  18. Oceną etapu jest ocena końcowa raportu.
  19. Oceny poszczególnych raportów są dostępne w Panelu Opiekuna.
  20. Klasyfikacja Grand Prix jest tworzona na podstawie sumy ocen z poszczególnych etapów.
  21. Wyniki poszczególnych etapów oraz klasyfikacji Grand Prix będą publikowane na stronie Projektu w zakładce WYNIKI.
  22. Decyzje Zespołu Sędziowskiego są ostateczne i nie można się od nich odwołać.

VIII. Nagrody i wyróżnienia

  1. Pula nagród w Projekcie wynosi 35 000 zł.
  2. Zespoły, które wezmą udział we wszystkich etapach dodatkowo zostaną uwzględnione
    w klasyfikacji Grand Prix, która również jest nagradzana.
  3. Nagrody główne w postaci nagród rzeczowych są przyznawane pięciu Zespołom
    z najwyższą punktacją za dany etap oraz Grand Prix, w każdej kategorii.
  4. Wyróżnienia w postaci nagród rzeczowych są przyznawane pięciu Zespołom z miejsc 6-10 w klasyfikacji Grand Prix, w każdej kategorii.
  5. O sposobie przekazania nagród Organizator poinformuje Opiekunów nagrodzonych
    i wyróżnionych Zespołów drogą mailową.
  6. Laureaci nagród głównych oraz Wyróżnieni nie mogą przenieść prawa do otrzymania nagrody na osoby trzecie.
  7. Nagrody główne oraz wyróżnienia w Projekcie nie można zamienić na inną nagrodę, ani na ekwiwalent pieniężny. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady nagrody ani nie udziela gwarancji jej jakości. Wszelkie reklamacje dotyczące nagrody należy zgłaszać do jej producenta lub sprzedawcy.
  8. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność odbioru nagrody z przyczyn leżących po stronie Uczestnika Konkursu.
  9. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany kwoty ogólnej nagród i sposobu jej rozdzielenia.

IX. Postanowienia ogólne

  1. Udział w Projekcie jest bezpłatny.
  2. Organizator nie ponosi kosztów związanych z uczestnictwem w Projekcie.
  3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za materiały, które nie dotarły do niego
    z przyczyn od niego niezależnych.
  4. Dane osobowe uczestników są przetwarzane zgodnie z Klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych, która określa rodzaj danych oraz zakres ich przetwarzania (załącznik nr 2 do Regulaminu).
  5. Organizator będzie uprawniony do zamieszczenia na swojej stronie internetowej danych zwycięskich Zespołów (tj. nazwa zespołu, nazwa szkoły, imię i nazwisko opiekuna zespołu zespołu).
  6. Podanie nieprawdziwych lub niekompletnych danych (zgodnie z polami do wypełnienia znajdującymi się w formularzu) będzie stanowić przyczynę wykluczenia zespołu z Projektu.
  7. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez Zespół.
  8. Zespoły, które naruszą Regulamin Projektu, jak również obowiązujące w Polsce przepisy prawa powszechnego oraz ogólnie przyjęte normy społeczne i obyczajowe, zostaną wykluczone z Projektu.
  9. Organizator nie odpowiada za jakąkolwiek szkodę majątkową lub niemajątkową poniesioną przez uczestników w wyniku ich udziału w Konkursie lub w wyniku przyznania lub nieprzyznania im nagrody.
  10. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu w trakcie trwania Projektu.
    W przypadku wprowadzenia zmiany Organizator zobowiązuje się do poinformowania
    o tym Uczestników poprzez ogłoszenie na stronie internetowej Konkursu.

Załączniki

Zmiany w regulaminie

  • W związku z przedłużeniem terminu rejestracji do etapu jesiennego z 15 listopada na 29 listopada zmianie ulega punkt VI.16 podpunkt pierwszy (zmiana z 22.10.2024).

PARTNERZY:

PATRONAT HONOROWY:

ŚLEDŹ NASZE DZIAŁANIA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH:

Zapraszamy na naszą stronę na Facebooku: FB/fundacjabos