UWAGA! Strona korzysta z plików cookies przy statystykach i logowaniu. Pliki te pomagają w funkcjonowaniu strony. "Ciasteczka", których używamy są bezpieczne i nie mają szkodliwego wpływu na Twój komputer. Odwiedzając nasz serwis zgadzasz się na ich przyjmowanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności
Główna O projekcie Regulamin Plan zadań Terminarz Materiały Nagrody Wyniki FAQ Patroni Kontakt Bank scenariuszy  

UWAGA! ETAP WIOSENNY ZOSTAŁ ZAMKNIĘTY,
A PROJEKT ZAKOŃCZY SIĘ PO ETAPIE ZIMOWYM.

ZADANIARAPORTY
ZADANIE 1.1 LEKCJA: Cukier? Nie, dziękuję! RAPORT NR 1
ZADANIE 1.2 KONKURS: Reklama zdrowych słodyczy
ZADANIE 1.3 LEKCJA: Zdrowe jedzenie, włącza myślenie
ZADANIE 1.4 KONKURS: Apel o Piramidzie Zdrowia
ZADANIE 1.5 FORUM ZDROWIA: Słodycze? Nie na zdrowie!
ZADANIE 1.6 PROMOCJA zdobytej wiedzy i podjętych działań
Kliknij w wybrane zadanie, żeby zobaczyć jego opiszobacz wszystkie


ZADANIE 1.1 - LEKCJA: Cukier? Nie, dziękuję!


UWAGA! ETAP WIOSENNY ZOSTAŁ ZAMKNIĘTY, A PROJEKT ZAKOŃCZY SIĘ PO ETAPIE ZIMOWYM.

Większość dzieci preferuje smak słodki. Dlatego spośród wszystkich produktów spożywczych dzieci najczęściej wybierają ciastka, ciasta, cukierki, słodkie napoje, lody. Tego rodzaju słodycze niestety bardzo często zastępują właściwe posiłki. Są również podstawą poczęstunku przygotowywanego na wszelkie dziecięce imprezy i zabawy. Problemem jest to, że dzieci zwykle niechętnie zmieniają swoje przyzwyczajenia – odnosi się to w szczególności do słodyczy. W jaki sposób zmienić ten stan rzeczy?

Nauczyciel ma za zadanie przeprowadzić z dziećmi następujące etapy:
  • Wprowadzenie: przeczytanie fragmentu książki „Kubuś Puchatek”.
  • Rozmowa na temat słodyczy.
  • Pantomima.
  • Nauka piosenki „Ruch i podskok”.
  • Zawody w przechodzeniu przez worki-tunele.
  • Pogadanka na temat produktów o różnej kaloryczności.
  • Rozmowa na temat szkód, jakie może poczynić cukier w organizmie człowieka.
  • Podsumowanie: czym zastąpić słodycze?
WYTYCZNE DO NAPISANIA 1. CZĘŚCI RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 100

Opis przebiegu:
  • Do 60 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczonych ze spacjami)
  • Prosimy także o skomentowanie początkowego poziomu wiedzy dzieci na temat będący przedmiotem zajęć
Zdjęcia:
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia powinny pokazywać przebieg zajęć oraz pomoce dydaktyczne wykonane przez nauczyciela i dzieci w trakcie zajęć
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny

UWAGA! Powyższe wytyczne dotyczą zadania nr 1. Cały raport składa się z 6 części (każda jest poświęcona jednemu zadaniu). Raport należy przesłać do oceny dopiero po uzupełnieniu wszystkich części raportu. Przesłanie raportu spowoduje zablokowanie możliwości edycji wszystkich jego części.



ZADANIE 1.3 - LEKCJA: Zdrowe jedzenie, włącza myślenie


UWAGA! ETAP WIOSENNY ZOSTAŁ ZAMKNIĘTY, A PROJEKT ZAKOŃCZY SIĘ PO ETAPIE ZIMOWYM.

Piramida Zdrowa w prosty i czytelny sposób przedstawia zasady zdrowego stylu życia. Dzięki znajomości Piramidy łatwiej jest krytycznie ocenić własny sposób odżywiania i wykształcić umiejętności wyboru właściwych produktów do spożycia w ciągu dnia.

Zadanie polega na przeprowadzeniu lekcji i przekazaniu dzieciom wiedzy na temat Piramidy Zdrowia. Zdobyta wiedza ma przyczynić się do uświadomienia dzieciom, jak ważny jest prawidłowy dobór produktów do spożycia w celu utrzymania zdrowia.

Zajęcia przebiegają według następującego planu:
  • Wprowadzenie
  • Przerwa ruchowa
  • Puzzle z Piramidą Zdrowia
  • Twist owocowo-warzywny
  • Zadania matematyczne
  • Podsumowanie
WYTYCZNE DO NAPISANIA 3. CZĘŚCI RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 100

Opis przebiegu:
  • Do 60 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczonych ze spacjami)
  • Prosimy także o skomentowanie początkowego poziomu wiedzy dzieci na temat będący przedmiotem zajęć
Zdjęcia:
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia powinny pokazywać przebieg zajęć oraz pomoce dydaktyczne wykonane przez nauczyciela i dzieci w trakcie zajęć
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny

UWAGA! Powyższe wytyczne dotyczą zadania nr 3. Cały raport składa się z 6 części (każda jest poświęcona jednemu zadaniu). Raport należy przesłać do oceny dopiero po uzupełnieniu wszystkich części raportu. Przesłanie raportu spowoduje zablokowanie możliwości edycji wszystkich jego części.



ZADANIE 1.2 - KONKURS: Reklama zdrowych słodyczy


UWAGA! ETAP WIOSENNY ZOSTAŁ ZAMKNIĘTY, A PROJEKT ZAKOŃCZY SIĘ PO ETAPIE ZIMOWYM.

Należy zachęcać dzieci do zamiany niezdrowych słodyczy na zdrowe, czyli te przygotowane bez dodatku cukru. Należy im uświadomić, że owoce zawierają naturalny cukier, a suszone owoce mają go w sobie bardzo dużo. Warto też podsuwać dzieciom pestki dyni, słonecznika, orzechy, migdały.

Zadaniem konkursowym jest stworzenie przez uczniów reklamy na przykład w formie plakatu lub banneru zachęcającej do zrezygnowania ze słodyczy na rzecz owoców, warzyw, pestek i orzechów.

WYTYCZNE DO NAPISANIA 2. CZĘŚCI RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80

Opis przebiegu:
  • Do 40 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 2 400 znaków (liczonych ze spacjami)
Zdjęcia prac (z zaznaczeniem zwycięskiej):
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcie zwycięskiej pracy powinno być opisane
  • Ocenie podlegać będzie treść oraz szata graficzna
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny

UWAGA! Powyższe wytyczne dotyczą zadania nr 2. Cały raport składa się z 6 części (każda jest poświęcona jednemu zadaniu). Raport należy przesłać do oceny dopiero po uzupełnieniu wszystkich części raportu. Przesłanie raportu spowoduje zablokowanie możliwości edycji wszystkich jego części.



ZADANIE 1.4 - KONKURS: Apel o Piramidzie Zdrowia


UWAGA! ETAP WIOSENNY ZOSTAŁ ZAMKNIĘTY, A PROJEKT ZAKOŃCZY SIĘ PO ETAPIE ZIMOWYM.

Piramida Zdrowa w prosty i czytelny sposób przedstawia zasady zdrowego stylu życia, dlatego każdy powinien ją znać.

Zadanie polega na przygotowaniu krótkiego apelu dla pozostałych uczniów przedszkola lub uczniów klas 0-3 w szkołach podstawowych. Podczas apelu w prosty i ciekawy sposób dzieci przekażą swoim koleżankom i kolegom najważniejsze informacje o Piramidzie Zdrowia.

WYTYCZNE DO NAPISANIA 4. CZĘŚCI RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80

Opis przebiegu:
  • Do 40 punktów
  • Należy opisać przebieg apelu
  • Opis nie powinien przekraczać 2 400 znaków (liczonych ze spacjami)
Zdjęcia z Apelu:
  • Do 40 punktów
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny

UWAGA! Powyższe wytyczne dotyczą zadania nr 4. Cały raport składa się z 6 części (każda jest poświęcona jednemu zadaniu). Raport należy przesłać do oceny dopiero po uzupełnieniu wszystkich części raportu. Przesłanie raportu spowoduje zablokowanie możliwości edycji wszystkich jego części.



ZADANIE 1.5 - FORUM ZDROWIA: Słodycze? Nie na zdrowie!


UWAGA! ETAP WIOSENNY ZOSTAŁ ZAMKNIĘTY, A PROJEKT ZAKOŃCZY SIĘ PO ETAPIE ZIMOWYM.

Forum zdrowia dla rodziców to okazja do przekazania rodzicom tej samej porcji wiedzy, którą zdobyły ich dzieci podczas realizacji zadań.

Forum najlepiej przeprowadzić w ramach planowanych wywiadówek z rodzicami.

Rola nauczyciela polega na przeprowadzeniu krótkiej (10-minutowej) prelekcji oraz wydrukowaniu i przekazaniu rodzicom materiałów edukacyjnych. Po prelekcji warto poświęcić kilka minut na pytania rodziców i dyskusję.

Dodatkowo w ramach Forum rodzice powinni zapoznać się z dokonaniami swoich dzieci – zdjęciami, rysunkami itp. – wykonanymi w trakcie realizacji projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”. Nauczyciel powinien również zachęcić rodziców do pomocy dzieciom w wypełnianiu kart pracy oraz do wspierania dzieci podczas realizacji przewidzianych zadań.

WYTYCZNE DO NAPISANIA 5. CZĘŚCI RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80

Przekazanie ulotek, opis prelekcji i jej treści:
  • Do 80 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczonych ze spacjami)
  • Należy skomentować przekazanie ulotek oraz wiedzę rodziców
  • Należy opisać przeprowadzoną prelekcję
  • Należy hasłowo przytoczyć treść prelekcji

UWAGA! Powyższe wytyczne dotyczą zadania nr 5. Cały raport składa się z 6 części (każda jest poświęcona jednemu zadaniu). Raport należy przesłać do oceny dopiero po uzupełnieniu wszystkich części raportu. Przesłanie raportu spowoduje zablokowanie możliwości edycji wszystkich jego części.



ZADANIE 1.6 - PROMOCJA zdobytej wiedzy i podjętych działań


UWAGA! ETAP WIOSENNY ZOSTAŁ ZAMKNIĘTY, A PROJEKT ZAKOŃCZY SIĘ PO ETAPIE ZIMOWYM.

Podczas lekcji i konkursów uczniowie zdobyli nową wiedzę. Przyszedł czas, żeby podzielić się nią z całą szkołą.

Zadanie polega na wypromowaniu wiedzy na temat Piramidy Zdrowia oraz cukru i słodyczy. Celem promocji jest zaprezentowanie wszystkim uczniom szkoły zdobytej wiedzy, a także zachęcenie ich do wybierania owoców, orzechów zamiast słodyczy.

Uczniowie ciężko pracowali tworząc reklamy zdrowych słodyczy czy przygotowując apel. Można teraz skorzystać z efektów ich pracy.

Forma promocji wykonanych może być dowolna, od gazetki szkolnej, przez wystawy, wspólne zabawy po apele czy przedstawienia. Nauczyciel wykonuje zdjęcia wszystkich działań podjętych w szkole w ramach promocji. Zdjęcia wraz z opisem promocji dołączyć do raportu.

WYTYCZNE DO NAPISANIA 6. CZĘŚCI RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80

Opis przebiegu:
  • Do 40 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczone ze spacjami)
Zdjęcia:
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia powinny pokazywać jak przebiegały działania promocyjne
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny

UWAGA! Powyższe wytyczne dotyczą zadania nr 6. Cały raport składa się z 6 części (każda jest poświęcona jednemu zadaniu). Raport należy przesłać do oceny dopiero po uzupełnieniu wszystkich części raportu. Przesłanie raportu spowoduje zablokowanie możliwości edycji wszystkich jego części.

kliknij w wybraną klasę i etap, żeby zobaczyć inne zadania

Partnerzy

 |