UWAGA! Strona korzysta z plików cookies przy statystykach i logowaniu. Pliki te pomagają w funkcjonowaniu strony. "Ciasteczka", których używamy są bezpieczne i nie mają szkodliwego wpływu na Twój komputer. Odwiedzając nasz serwis zgadzasz się na ich przyjmowanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności
Główna O projekcie Regulamin Plan zadań Terminarz Materiały Nagrody Wyniki FAQ Patroni Kontakt Bank scenariuszy  
ZADANIARAPORTY
ZADANIE 1.1 LEKCJA: Cukier? Nie, dziękuję! RAPORT NR 1
ZADANIE 1.2 KONKURS: Reklama zdrowych słodyczy
ZADANIE 1.3 LEKCJA: Zdrowe jedzenie, włącza myślenie
ZADANIE 1.4 KONKURS: Apel o Piramidzie Zdrowia
ZADANIE 1.5 FORUM ZDROWIA: Słodycze? Nie na zdrowie!
ZADANIE 1.6 PROMOCJA zdobytej wiedzy i podjętych działań
Kliknij w wybrane zadanie, żeby zobaczyć jego opiszobacz wszystkie


ZADANIE 1.1 - LEKCJA: Cukier? Nie, dziękuję!
Większość dzieci preferuje smak słodki. Dlatego spośród wszystkich produktów spożywczych dzieci najczęściej wybierają ciastka, ciasta, cukierki, słodkie napoje, lody. Tego rodzaju słodycze niestety bardzo często zastępują właściwe posiłki. Są również podstawą poczęstunku przygotowywanego na wszelkie dziecięce imprezy i zabawy. Problemem jest to, że dzieci zwykle niechętnie zmieniają swoje przyzwyczajenia – odnosi się to w szczególności do słodyczy. W jaki sposób zmienić ten stan rzeczy?

Nauczyciel ma za zadanie przeprowadzić z dziećmi następujące etapy:
  • Wprowadzenie: przeczytanie fragmentu książki „Kubuś Puchatek”.
  • Rozmowa na temat słodyczy.
  • Pantomima.
  • Nauka piosenki „Ruch i podskok”.
  • Zawody w przechodzeniu przez worki-tunele.
  • Pogadanka na temat produktów o różnej kaloryczności.
  • Rozmowa na temat szkód, jakie może poczynić cukier w organizmie człowieka.
  • Podsumowanie: czym zastąpić słodycze?
WYTYCZNE DO NAPISANIA 1. CZĘŚCI RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 100

Opis przebiegu:
  • Do 60 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczonych ze spacjami)
  • Prosimy także o skomentowanie początkowego poziomu wiedzy dzieci na temat będący przedmiotem zajęć
Zdjęcia:
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia powinny pokazywać przebieg zajęć oraz pomoce dydaktyczne wykonane przez nauczyciela i dzieci w trakcie zajęć
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny

UWAGA! Powyższe wytyczne dotyczą zadania nr 1. Cały raport składa się z 6 części (każda jest poświęcona jednemu zadaniu). Raport należy przesłać do oceny dopiero po uzupełnieniu wszystkich części raportu. Przesłanie raportu spowoduje zablokowanie możliwości edycji wszystkich jego części.

kliknij w wybraną klasę i etap, żeby zobaczyć inne zadania

Partnerzy

 |