UWAGA! Strona korzysta z plików cookies przy statystykach i logowaniu. Pliki te pomagają w funkcjonowaniu strony. "Ciasteczka", których używamy są bezpieczne i nie mają szkodliwego wpływu na Twój komputer. Odwiedzając nasz serwis zgadzasz się na ich przyjmowanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności
Główna O projekcie Regulamin Plan zadań Terminarz Materiały Nagrody Wyniki FAQ Patroni Kontakt Bank scenariuszy  
ZADANIARAPORTY
ZADANIE 1.1 LEKCJA: Smacznie-zdrowo-kolorowo RAPORT NR 1
ZADANIE 1.2 KONKURS: Zagadki owocowo-warzywne
ZADANIE 1.3 LEKCJA: Każdy uczeń chce zostać Siłaczkiem
ZADANIE 1.4 KONKURS: Najciekawsza praca przedstawiająca Order Miłośnika Sportu
ZADANIE 1.5 FORUM ZDROWIA: Jak przekonać dziecko do jedzenia warzyw?
ZADANIE 1.6 PROMOCJA zdobytej wiedzy i podjętych działań
Kliknij w wybrane zadanie, żeby zobaczyć jego opiszobacz wszystkie


ZADANIE 1.1 - LEKCJA: Smacznie-zdrowo-kolorowo
Owoce i warzywa stanowią bardzo istotny element diety dzieci i odgrywają bardzo dużą rolę w ich prawidłowym rozwoju. Dostarczają organizmowi bardzo wielu witamin, składników mineralnych oraz znaczne ilości błonnika. Dzięki tym składnikom owoce i warzywa spożywane codziennie w odpowiednich ilościach chronią dzieci przed wieloma chorobami.

Zadaniem nauczyciela jest przeprowadzenie lekcji o owocach i warzywach, podczas której dzieci nauczą się rozpoznawać owoce i warzywa (zmysłami: wzroku, dotyku, smaku) zapoznają się z pięcioma grupami kolorystycznymi owoców i warzyw, a także jaką wartość odżywczą mają owoce i warzywa oraz jaką odgrywają rolę w ich codziennej diecie. Przeprowadzona lekcja powinna zachęcić dzieci do codziennego jedzenia warzyw i owoców.

Nauczyciel ma zrealizować z dziećmi następujące działania:
  1. Wprowadzenie: jakie znasz owoce i warzywa?
  2. Konkurs smaku: „Czy wiesz, co jesz?”
  3. Konkurs dotyku: „Czy wiesz, co to jest?”
  4. Rozmowa z dziećmi: próba odpowiedzi na pytanie, dlaczego ważne jest, by jeść owoce i warzywa, jakich witamin potrzebuje organizm, by mógł prawidłowo funkcjonować, jak często należy jeść owoce i warzywa.
  5. Zabawa ruchowa do piosenki pt. „Witaminki”.
  6. Podsumowanie: wypełnienie Karty pracy „Smacznie – zdrowo – kolorowo” oraz podsumowanie punktacji konkursowej i wręczenie medali.
WYTYCZNE DO NAPISANIA 1. CZĘŚCI RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 100

Opis przebiegu:
  • Do 60 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczonych ze spacjami)
  • Prosimy także o skomentowanie początkowego poziomu wiedzy dzieci na temat będący przedmiotem zajęć
Zdjęcia:
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia powinny pokazywać przebieg zajęć oraz pomoce dydaktyczne wykonane przez nauczyciela i dzieci w trakcie zajęć
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny

UWAGA! Powyższe wytyczne dotyczą zadania nr 1. Cały raport składa się z 6 części (każda jest poświęcona jednemu zadaniu). Raport należy przesłać do oceny dopiero po uzupełnieniu wszystkich części raportu. Przesłanie raportu spowoduje zablokowanie możliwości edycji wszystkich jego części.

kliknij w wybraną klasę i etap, żeby zobaczyć inne zadania

Partnerzy

 |